Betaling med armbånd på festival

Vi kommer tilbake med informasjon rundt betalingsløsningen.

OFTE STILTE SPØRSMÅL OM BETALINGSLØSNINGEN

REGISTRERING

Hvordan registrerer jeg armbåndet mitt?

1 – Opprett brukerkonto her.
2 – Link enten billett eller armbånd under ‘Armbånd’ ved hjelp av billettnummer eller brikkenummer (16 tegn) / sikkerhetsnummer (6 siffer) på baksiden av brikken din. 

VIKTIG! Sikkerhetsnummeret (6 siffer) er strengt personlig og skal bare brukes for å registrere betalingsbrikken til din festivalkonto. Du må ikke under noen omstendigheter oppgi sikkerhetsnummeret til andre.

MÅ jeg registrere meg?
Nei. Men vi anbefaler på det sterkeste at du gjør det. Dersom du velger å ikke registrere deg vil ikke funksjoner som kredittpåfylling på nett, sporing av kjøp under arrangementet og automatisk refusjon være tilgjengelig, med mindre du er registrert på forhånd.

OBS! Dersom du mister et uregistrert armbånd i løpet av festivalen, kan vi dessverre ikke deaktivere eller erstatte det for deg.

Hvilken info mottar Facebook om meg hvis jeg registrerer meg via Facebook-kontoen min?
Facebook mottar kun info om at du – via din Facebook-innlogging – har registrert en betalingsbrikke og skal på det aktuelle arrangementet. Via Facebook-kontoen din kan bilder og annen info som du selv velger å poste fra festivalen sendes til Facebookveggen din. Dette får du i tilfelle spørsmål om å godkjenne for hver deling. Facebook får ingen kjøpsinformasjon om deg.

BRUK

Hva er festivalkontoen og hvordan bruker jeg den?
Brikken på festivalarmbåndet ditt registreres til en festivalkonto. Ved å registrere brikken din og fylle på kreditt på festivalkontoen din, blir brikken «lommeboken» din under festivalen. Du benytter brikken for å betale for mat, drikke og andre varer.

Hvordan virker betalingsbrikken?
Ved de ulike betalingspunktene på festivalområdet scanner du brikken din først én gang for å starte transaksjonen, og så én gang til for å konkludere og bekrefte transaksjonen. Kjøpesummen blir da trukket fra kontoen din.

Hvordan fyller jeg på kreditt?
Før arrangement kan du forhåndspåfylle kreditt etter at du har registrert deg og åpnet festivalkonto. Du kan bruke kredittkort og debetkort (f.eks VISA).

Du kan også fylle på kreditt under festivalen ved å besøke en av påfyllingsstasjonene på området, eller via våre nettsider. Ved påfylling på området velger du selv om du vil betale kontant, kort eller VIPPS. Du kan fylle på kreditt så mange ganger du vil.

Du kan også på forhånd legge inn en innstilling som tillater automatisk påfylling av 500 kr hver gang du når en nedre grense (200kr). Denne funksjonen må du eventuelt aktivere selv første gang du fyller på kreditt.

Vi gjør oppmerksom på at et registreringsgebyr på 50,- NOK blir trukket fra kontoen din ved første påfylling. Dette er et engangsbeløp.

Alle forhåndspåfylte midler som ikke er brukt opp når helgen er omme, vil bli tilbakebetalt til deg (Se mer under punktet Refusjon og sikkerhet under).

Hvordan sjekker jeg saldo?
Rundt omkring på festivalområdet finner du lesere for betalingsbrikkene, og også et telt med Kundeservice, hvor du kan sjekke saldoen din.

Dersom du har registrert ditt armbåndet til en festivalkonto, kan du sjekke saldo på nett eller på smartelefonen din. Du kan også sjekke saldo via festivalappen.

Kan jeg dele betalingsbrikke med en venn?
Nei! Hver brikke er knyttet til hver individuelle gjest.

Kan jeg dele festivalkonto med en venn?
Ja! Det eneste du trenger å gjøre er å koble din venns armbånd til din festivalkonto.

Hvorfor bruker dere disse betalingsbrikkene?
Betalingsbrikken gjør det enklere for deg å nyte festivalen ved å redusere ventetid på utsalgsstedene, og du kan legge igjen lommebok og vekslepenger hjemme. Det er slutt på å måtte rote rundt i lommene etter vekslepenger eller gammeldagse løsninger med poletter. Fyll opp festivalkontoen din på forhånd, og du er klar for festival!

 

REFUSJON OG SIKKERHET

Hva skjer hvis jeg ikke bruker opp alle pengene jeg lastet opp på kontoen min?

Dersom du fyller på festialkontoen din via nett blir restbeløp automatisk tilbakebetalt når festivalen er over. Spørsmål om refusjon kan rettes til refund@fjordfesten.no.

OBS! Dersom du fyller på festivalkontoen din ved bruk av kort eller kontanter på en av påfyllingsstasjonene inne på festivalområdet, kan vi kun refundere resterende beløp så fremt du har registrert bankkontoinformasjonen din på nett. Dette gjør du under menyvalget Refusjon i festivalkontoen din. 

Jeg har mistet armbåndet mitt, hva gjør jeg?

Dersom en betalingsbrikke går tapt eller blir stjålet kan du logge deg inn på profilen din via nett eller mobil og enkelt deaktivere brikken under menypunktet «Armbånd». Du kan også besøke Kunderservice inne på festivalområdet og få hjelp til å umiddelbart slette og erstatte den tapte brikken. Fordi ingen kundedata lagers på selve brikken er det heller ikke noe behov for å spore opp tapte armbånd.

Hvor sikker er betalingsløsningen?

Dette systemet er bank-sertifisert (Common Criteria EAL3 +). All data er kryptert med minimum 256 bit. Ingen informasjon lagres på selve brikken. Vi gjør også oppmerksom på at vi ikke leverer ut personlig informasjon om deg til noen tredjepart.

Jeg er en nerd, jeg ønsker å vite hvordan denne teknologien fungerer!

Plattformen drives på Radio Frequency Identification (RFID). RFID er en fellesbetegnelse som brukes til å beskrive et system som overfører identiteten (i form av et unikt serienummer) til et objekt eller en person trådløst, ved hjelp av radiobølger. RFID er utformet slik at avlesere kan fange opp data på brikken og overføre det til et datasystem, uten behov for fysisk kontakt. RFID-brikken omfatter en liten RF-sender og mottaker. En RFID-avleser sender et kodet radiosignal for å identifisere brikken. Brikken mottar meldingen og svarer med sin informasjon.

 

LURER DU PÅ NOE?

Finner du ikke svar på det du lurer på her, kan du sende en e-post til intellipay@fjordfesten.no.

Tilbake